Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Στ΄τάξη – ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΧΟΛΕΙΟ

Το υλικό είναι επιλεγμένο από το ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

Οι τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Στο εκπαιδευτικό σύστημά μας διακρίνουμε τρεις βαθμίδες:

?  την Πρωτοβάθμια (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό)

?  τη Δευτεροβάθμια (Γυμνάσιο, Λύκειο και ΤΕΕ)

?  την Τριτοβάθμια (ΑΕΙ και ΑΤΕΙ)

ΣΧΟΛΕΙΟ

Από την οικογένεια στο σχολείο

Στην οικογένεια κάνουμε τα πρώτα μας βήματα, γνωρίζουμε νέα πρόσωπα (τους συγγενείς και τους φίλους), μαθαίνουμε τους πρώτους κανόνες συμπεριφοράς. Συχνά, στο οικογενειακό περιβάλλον μαθαίνουμε να συλλαβίζουμε τα πρώτα γράμματα και να μετράμε.

Όμως μόνο η οικογένεια δεν αρκεί να μας προσφέρει εκείνες τις γνώσεις που θα μας είναι απαραίτητες στη ζωή μας αργότερα. Για να ενταχθούμε ομαλά στο κοινωνικό σύνολο, είναι αναγκαίο να μάθουμε να συμβιώνουμε με ανθρώπους που δε γνωρίζουμε από πριν και να συνεργαζόμαστε με αυτούς. Είναι ακόμα απαραίτητο να εξοικειωθούμε με ρόλους παρόμοιους με αυτούς που θα κληθούμε να αναλάβουμε αργότερα όταν μεγαλώσουμε.

Την εκπλήρωση του σκοπού αυτού αναλαμβάνει το σχολείο.

Στο σχολείο

  • θα καλλιεργήσει το χαρακτήρα του και θα αναπτύξει την προσωπικότητά του
  • θα μάθει να συνεργάζεται με τους δασκάλους και τους συμμαθητές του
  • θα σέβεται την προσωπικότητα των άλλων και θα αποδέχεται τις ιδιαιτερότητές τους
  • θα συνδυάζει αυτά που ζει με αυτά που μελετάει.
  • θα αποκτήσει υπευθυνότητα.
  • θα αποκτήσει την ικανότητα να χρησιμοποιεί ορθά τον προφορικό και το γραπτό λόγο.
  • θα κατανοήσει βασικές έννοιες και θα αποκτήσει σταδιακά την ικανότητα μετάβασης από τα κατακτούν το περιεχόμενο δεδομένα των αισθήσεων στην αφηρημένη σκέψη.
  • θα συμμετέχει σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων ως υπεύθυνο άτομο
  • θα μάθει να εργάζεται με βάση ένα σχέδιο και πρόγραμμα
  • θα πάρει εκείνες τις γνώσεις που θα του είναι αναγκαίες για να αντεπεξέλθει στα προβλήματα της καθημερινότητας και γνώσεις χρήσιμες για την επαγγελματική του αποκατάσταση.
  • θα εξοικειωθεί σιγά-σιγά με τις ηθικές, θρησκευτικές, εθνικές, ανθρωπιστικές και άλλες αξίες.
  • θα μπορεί να εκτιμούν τα έργα της τέχνης και να εκφράζεσαι ανάλογα, μέσα από τα δικά του καλλιτεχνικά δημιουργήματα.
  • Το σχολείο θα συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να μπορούν να ζήσουν δημιουργικά.

Παιδεία, υποχρέωση του κράτους

Σε όλα τα σύγχρονα κράτη του κόσμου η παιδεία αποτελεί βασική υποχρέωση του κράτους προς τους πολίτες. Έτσι και στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Σύνταγμά μας (άρθρο 16), « η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».

Εκπαίδευση, δικαίωμα και υποχρέωση

Επειδή ακριβώς είναι μεγάλη η σημασία της παιδείας, γι’ αυτό το λόγο το ελληνικό κράτος:

?  έχει καθιερώσει τη δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της (από το νηπιαγωγείο δηλαδή ως και το Πανεπιστήμιο)

?  έχει ορίσει να είναι υποχρεωτική η εκπαίδευση, τουλάχιστον για τα εννιά πρώτα χρόνια της (δημοτικό και γυμνάσιο).

 

ΑΣΚΗΣΗ

Διαβάζω προσεχτικά τα παραπάνω και ξέρω να απαντώ προφορικά και γραπτά θα δουλέψουμε στην τάξη:

Πόσα χρόνια είναι η υποχρεωτική εκπαίδευση ..

Οι βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι…..

5 στόχοι που αναλαμβάνει το σχολείο να υλοποιήσει για τα παιδιά….


Updated: 7 Φεβρουαρίου 2018 — 16:40
3ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων (Λαγονήσι) © 2013 Frontier Theme